Kan ik je helpen?
Medewerker Badkamerxxl

Heb je een vraag over een order of product? Stuur ons een bericht of maak alvast een afspraak.

Maandag 2e pinksterdag is onze showroom geopend!

Voor besteld, morgen in huis*

5403 klanten geven ons een 9

30 dagen bedenktijd

    Je winkelwagen is leeg

    Voor besteld, morgen in huis*

    5403 klanten geven ons een 9

    Voor besteld, morgen in huis

    5403 klanten geven ons een 9

    becommerce Gecertificeerde webwinkel

    Retourneren

     

    Hoe kan ik een artikel retourneren?

     

    1. Meld je retour online aan.
    2. Kies de producten die je wilt retourneren.
    3. Ons systeem herkent automatisch of je het pakket terug kunt sturen met een pakketdienst of dat het artikel daarvoor te groot, zwaar of kwetsbaar is. In dat geval bieden we onze afhaalservice aan:

      - Voor kleine zendingen genereren we voor jou een PostNL (Nederland) of Bpost (België) pakketzegel zodat je deze direct uit kunt printen. Het pakket dien je dan naar het dichtstbijzijnde postkantoor te brengen
      - Voor grote zendingen die niet met de pakketdienst verstuurd kunnen worden, bieden we onze afhaalservice aan. Dan halen we de retourzending op een door jou gekozen afhaaldatum op.
      - Je mag je retour ook altijd zelf naar ons magazijn terugbrengen.   

    4. Wanneer je je retour hebt ingeleverd bij het postkantoor of onze afhaalservice hebt ingeschakeld, hoef je even niks te doen. 
    5. Bij binnenkomst van je retour zullen we deze binnen enkele werkdagen verwerken. Hierover ontvang je van ons automatisch bericht.

     

    Online je retour aanmelden

    Bij ons kun je online je retour aanmelden. Wel zo makkelijk.

    Retour online aanmelden

     

    Kosten voor retourneren

    Hieronder vind je een overzicht van de kosten voor het retourneren van producten. Bij het aanmelden van je retour herkent ons systeem meteen of jouw product met een kleine of grote zending verstuurd moet worden.

    Nederland

    • Kleine zendingen: PostNL pakketlabel € 5,95
    • Grote zendingen: Afhaalservice € 34,95   

     

    België 

    • Kleine zendingen: Bpost pakketlabel € 9,95 ·      
    • Grote zendingen: Afhaalservice € 59,95   

     

    De kosten van het retourneren worden verrekend met het terug te betalen bedrag.   Heb je er tijdens het retourproces voor gekozen om het pakket zelf terug te brengen of regel je zelf de retourzending? Dan zijn de kosten voor je eigen rekening en brengen wij niets in mindering op het terug te betalen bedrag.

    Retourtermijn van 30 dagen

    Wettelijk gezien heb je 14 dagen bedenktijd en mag je aankopen zonder opgaaf van redenen terugsturen. Wij willen je echter graag wat langer de tijd geven en hebben de bedenktijd verlengd naar 30 dagen.

    Retourvoorwaarden

    Jij bent bij het retourneren verantwoordelijk voor het pakket en draagt dus het risico. Wij raden dan ook aan om het product zo goed mogelijk in te pakken. Zorg ervoor dat er op de originele verpakking van het product niet wordt geschreven of geplakt. Zorg ook dat je het product ter bescherming in een extra doos verpakt - de doos van het product zelf mag namelijk niet beschadigen.   

    Als een product meer is gebruikt dan nodig is om de aard, kenmerken en/of werking te beoordelen, mogen wij waardevermindering aan jou doorberekenen. Wij leggen in dat geval uit waarom wij het artikel, als gevolg van dit gebruik, niet meer voor de volle prijs kunnen verkopen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%. 

     

    Veelgestelde vragen over retourneren:

     

    Wie is verantwoordelijk voor de retourzending? 

    Jij bent bij het retourneren verantwoordelijk voor het pakket en draagt dus het risico. Wij raden dan ook aan om het product zo goed mogelijk in te pakken. Zorg ervoor dat er op de originele verpakking van het product niet wordt geschreven of geplakt. Zorg ook dat je het product ter bescherming in een extra doos verpakt - de doos van het product zelf mag namelijk niet beschadigen.   

    Als een product meer is gebruikt dan nodig is om de aard, kenmerken en/of werking te beoordelen, mogen wij waardevermindering aan jou doorberekenen. Wij leggen in dat geval uit waarom wij het artikel, als gevolg van dit gebruik, niet meer voor de volle prijs kunnen verkopen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%. 

    Hoe snel krijg ik mijn geld terug?

    Na ontvangst van je retour proberen we het pakket binnen enkele werkdagen te controleren op schade en volledigheid. Wanneer je retour in goede orde is ontvangen, krijg je van automatisch bericht en kun je het geld binnen enkele werkdagen op je rekening verwachten. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij zullen altijd met de zelfde betaalmethode terugbetalen als waarmee de aankoop is gedaan. 

     Wanneer het artikel niet meer aan de retourvoorwaarden voldoet, nemen we contact met je op om tot een oplossing te komen

    Kan ik ook artikelen ruilen? 

    Ruilen is eigenlijk hetzelfde als jouw artikel retourneren en een nieuw artikel bestellen. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden. 

    Wat is de status van mijn retourzending?

    In je account kun je de status van de retourzending volgen. Voor kleine retourzendingen kun je ook de Track & Trace in de gaten houden.   

    Hebben we een afhaalopdracht voor je ingepland? Dan ontvang je van ons op de dag van de afspraak 's ochtends een e-mail met Track & Trace en/of tijdvakindicatie.   

    Wanneer we je retourzending hebben ontvangen in ons magazijn proberen we je retour binnen enkele werkdagen te verwerken. Je ontvangt automatisch bericht van ons.

    Heb je een kapot artikel ontvangen? 

    Als je een artikel retourneert door een defect of fout van onze kant, nemen wij uiteraard de kosten voor onze rekening. Neem even contact met ons op als dit het geval is. Dan zorgen wij direct voor een oplossing.

    Hoe moet ik het pakket inpakken? 

    Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.   

    Je verpakte product kun je verzenden in een stevige doos die je goed afsluit.

    Kan ik ook het modelformulier voor herroeping gebruiken?

    Ja, je kunt ook het modelformulier voor herroeping gebruiken. Je hebt het recht om producten binnen 30 dagen na ontvangst terug te sturen of binnen deze periode de retour bij ons aan te melden. Na het aanmelden van de retour heb je nog 14 dagen om de producten terug te sturen.

     

    Wat is ons retouradres?

    Ons retouradres is:
    Project XXL
    Newtonstraat 18
    9285XX Buitenpost (Friesland)

    Let op: hou altijd het retourformulier aan om een artikel op een correcte manier te retourneren.

    Productenvergelijker 0
    Openen