Onze webshop blijft open en je kunt gewoon bij ons bestellen. We bezorgen jouw bestelling uiteraard gewoon aan huis. Onze winkel in Groningen is tot nader bericht gesloten.

Retourneren en garantie


Snel naar 

Klachten en service
Retourneren
Garantie

Klachten & Service


Sorry! Wij willen graag dat jij tevreden bent! Helaas maken wij ook wel eens een fout en we willen niet dat jij daar de dupe van wordt. 

Ben je ergens niet helemaal tevreden over of ben je het ergens niet mee eens? Wij zoeken graag samen met jou naar de beste oplossing of het juiste antwoord. Wij streven altijd naar de beste service en vinden het belangrijk om naar jou te luisteren.

Schade
Vervelend! Bel onze klantenservice (0511 542328), hou je factuurnummer bij de hand en dan lossen wij het voor je op. Na ontdekking van een defect of schade is het belangrijk om dit zo snel mogelijk (Bij voorkeur binnen 2 maanden na ontdekken van het defect) te melden aan ons.  Natuurlijk mag je ons ook altijd een e-mail sturen via [email protected] of een brief sturen naar: 

Project XXL B.V.
Newtonstraat 18
9285 XX Buitenpost (Friesland)

Vertel ons duidelijk wat jouw klacht precies is en wat de eventuele oorzaak van de schade is. Vergeet niet om foto’s toe te voegen van de schade. Vermeld ook altijd het nummer van je bestelling en natuurlijk je contactgegevens! Je krijgt sowieso een ontvangstbevestiging nadat wij jouw bericht hebben ontvangen. Wij reageren dan zo snel mogelijk, uiterlijk binnen twee werkdagen en nemen contact met jou op om de klacht op te lossen.  

Je bent zelf verantwoordelijk voor het retour sturen van het product.

Niet tevreden met product 
Balen! Bel onze klantenservice (0511 542328), hou je factuurnummer bij de hand en dan lossen wij het voor je op. Je mag binnen 30 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour sturen (herroepingsrecht). Voor meer informatie over het retour sturen kijk even bij Ruilen & Retourneren. 

We raden je aan om ons altijd even te bellen, dan kunnen we vast een passende oplossing bedenken! Natuurlijk mag je ons ook altijd een e-mail sturen naar [email protected] of een brief sturen naar: 

Project XXL B.V.
Newtonstraat 18
9285 XX Buitenpost (Friesland)

Vertel ons duidelijk wat jouw klacht precies is en wat de eventuele oorzaak van de klacht is. Vermeld ook altijd het nummer van je bestelling en natuurlijk je contactgegevens! Je krijgt sowieso een ontvangstbevestiging nadat wij jouw bericht hebben ontvangen. Wij reageren dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee werkdagen en nemen contact met jou op om de klacht op te lossen.

Ergens anders niet tevreden over
Ben je niet tevreden naar aanleiding van de levering, het bestelproces of nog iets anders? Het handigste is om ons gewoon even te bellen (0511 542328), dan kunnen we het snelst aan een oplossing werken.  Hou je factuurnummer bij de hand. Natuurlijk mag je ons ook altijd een e-mail sturen naar [email protected] of een brief sturen naar:

Project XXL B.V.
Newtonstraat 18
9285 XX Buitenpost (Friesland)

Vertel ons duidelijk wat jouw klacht precies is en wat de eventuele oorzaak van de klacht is.  Vermeld ook altijd het nummer van je bestelling en natuurlijk je contactgegevens! Wij reageren dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee werkdagen en nemen contact met jou op om de klacht op te lossen.

Klachtenafhandeling
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je met een klacht/geschil terecht bij het Europees Online Geschillenplatform (ODR).

Retourneren

Bedenktijd van 30 dagen

Voldoet het gekochte artikel toch niet helemaal aan jouw verwachtingen? Geen probleem! Je kunt de overeenkomst binnen 30 dagen na ontvangst herroepen, ongeacht de reden. Binnen deze 30 dagen moet je de producten aan ons geretourneerd hebben of in ieder geval contact met ons hebben opgenomen over je herroeping. 

Nadat je de herroeping aan ons bekend hebt gemaakt, heb je nog 14 dagen om het artikel terug te sturen. We raden je aan om even contact met ons op te nemen via 0511 542328 om het retourneren in goede banen te leiden. 

Binnen deze 30 dagen mag jij het artikel bekijken en beoordelen. Wel willen we het artikel graag in originele staat en in originele verpakking terug. Bekijk het product dus net zoals jij in de winkel zou doen. 

Voorbeeld: haal een kraan gerust voorzichtig uit de verpakking, maar installeer hem niet. Wij kunnen kosten in rekening brengen wanneer het product of de verpakking is beschadigd doordat jij meer hebt gedaan dan nodig was om het product te beoordelen. We controleren het product eerst, voordat we geld terugstorten.

Het herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na: 

  • De dag waarop het artikel in jouw bezit komt; of
  • Wanneer er in één bestelling meerdere artikelen zijn besteld, de dag waarop het laatste product is ontvangen.

Voor een snelle en goede verwerking van de retour is het van belang dat: 

  • Je van tevoren even met ons overlegt (bel 0511 542328 of mail naar [email protected]);
  • Je altijd het retourformulier bij het pakket voegt;
  • Je een kopie van het retourformulier toevoegt aan elk pakket dat je terugstuurt. Mocht dit niet mogelijk zijn, noteer dan in ieder geval je NAW-gegevens.

Let erop dat je bij het terugsturen als zender verantwoordelijk bent voor het pakket. Jij draagt dus het risico bij het retourneren. Wij raden het dan ook aan om het product zo goed mogelijk in te pakken.

Retouradres

Ons retouradres is: 

Project XXL B.V.
Newtonstraat 18
9285 XX Buitenpost

Vergeet je niet een volledig ingevuld retourformulier toe te voegen? 

Het kan zo zijn dat het niet lukt om een product via een reguliere pakketdienst te vervoeren. Neem dan even contact met ons op (0511 542328). Wij kunnen dan in overleg proberen tot een oplossing te komen. 

Kosten retourneren

Als je je artikel retourneert en het aan onze voorwaarden voldoet, dan storten wij het aankoopbedrag terug. Als je de gehele bestelling retour stuurt, betalen wij ook de verzendkosten (voor de heenzending, niet de retourzending) terug. Dit doen wij zo snel mogelijk, uiterlijk 14 dagen na het moment van ontbinding. Dit is het moment waarop je het product retourneert, of aangeeft te gaan retourneren. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons hebt betaald. De retourkosten zijn voor eigen rekening. 

Terugbetaaltermijn

We betalen je zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug. We wachten tot we de geretourneerde producten hebben ontvangen zodat we het artikel kunnen controleren op volledigheid en schade of dat wordt aangetoond dat de geretourneerde producten zijn verzonden. 

Let op!

Jij bent bij het retourneren verantwoordelijk voor het pakket en draagt dus het risico. Wij raden dan ook aan om het product zo goed mogelijk in te pakken. Zorg ervoor dat er op de originele verpakking van het product niet wordt geschreven of geplakt. Als een product meer is gebruikt dan nodig is om de aard, kenmerken en/of werking te beoordelen, mogen wij waardevermindering aan jou doorberekenen. Wij leggen in dat geval uit waarom wij het artikel, als gevolg van dit gebruik, niet meer voor de volle prijs kunnen verkopen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%. 

Wij raden aan om ons retourformulier in te vullen en mee te sturen. Download hier het retourformulier. Vermeld altijd jouw NAW-gegevens en het betreffende bestel- en artikelnummer. 

De kosten die je maakt voor het retourneren van jouw bestelling aan ons (dus de retourkosten) zijn voor eigen rekening en worden verrekend met het terug te betalen bedrag. Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt de eventuele betaalverplichting niet! Je zult dus wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Is door de retour in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je met iDeal betaald? Dan storten wij dit meteen terug. Wij hebben het liefst dat je even van tevoren met ons overlegd, zodat wij het retourneren in de goede banen kunnen leiden. Bel 0511 542328 of stuur een e-mail naar [email protected]

Gebruik van het modelformulier

Naast ons retourformulier kun je ook het modelformulier voor herroeping gebruiken. Zorg er voor dat je binnen 30 dagen de retour bij ons meldt. Daarna heb je nogmaals 14 dagen om de producten terug te sturen.

Garantie

Artikel defect ontvangen

Het komt bijna niet voor, maar als het voorkomt is het heel vervelend: je hebt een defect artikel ontvangen. Meld je klacht zo snel mogelijk (graag binnen 48 uur) telefonisch (0511 542328) of stuur een e-mail naar [email protected]). Dan zorgen wij voor een zo snel mogelijke oplossing. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om. 

Klacht of defect binnen garantie

Wij hebben te maken hebben met verschillende fabrikanten en leveranciers. Zij hanteren verschillende garantievoorwaarden. Meld je een artikelklacht, dan kijken we dus eerst welke garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Badkamerxxl.nl. 

Mail ons jouw klacht of defect zo snel mogelijk voor een snelle afhandeling. Vertel in deze mail wat jouw klacht is en wat jouw contactgegevens zijn. Wanneer er sprak is van een defect, voeg hier dan foto’s van bij. Vergeet ook niet je bestelnummer te vermelden. 

Als er sprake is van een defect dan is er wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat je recht heb op een goed product. Ontvang je een product dat niet deugt, dan heb je recht op vervanging, reparatie of je geld terug. De termijn waarbinnen je je kunt beroepen op wettelijke garantie verschilt per product.

Klacht of defect buiten garantie

Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun jij met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren? En is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan? Dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht. Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over. De fabrieks- of leveranciergarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie. 

Defect of schade melden?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op door te bellen naar 0511 542328 of stuur een e-mail naar [email protected].

Productenvergelijker 0
Openen